Tuesday, November 20, 2012

Too Lazy...

          Poslední dobou zjišťuju, jak jsem hrozně líná. To, že odkládám všechno povinný do školy, je docela nomální stav v rámci prokrastinace, ale že jsem líná dělat i věci normální, zábavné už asi hraničí s něčím. Občas jsem líná si jen najít a pustit na internetu seriál, konečně dokoukat film, co mám půl roku staženej, o čtení knížek  nebo odpovídání na maily ani nemluvě. Snažím se s tím bojovat psaním diářů a poznámek všude možně, abych se aspoň nějak klamala a dokopala se něco dělat. Snažím se si vytvořit atmosféru, že mám všechno suprově zorganizované, ale funguje to tak 50:50... Asi jsem si za ta léta vytvořila nějakou bariéru proti sebeklamání. Každopádně jsem došla na to, že když prostě nechci něco dělat, nedonutí mě k tomu nic. Pochopila jsem, že sama nějak poznám, kdy jsem ready začít něco dělat - zřejmě to souvisí s psychikou, kdy se najednou cítíte vyrovnaní a srovnaní s tím, co musíte udělat. Dávno jsem vzdala nějaké kecy o time-managementu, když to prostě nejde, tak to nejde. Ono všechno souvisí se vším, a tady se jen ukazuje jak veškerá naše činnost a rozhodování závisí na tom našem vnitřním já, který si to očividně řídí podle sebe.

V rámci mých plánů jsem se (asi už po stomilionté) rozhodla zhubnout. Ne nějakou pitomou dietou, ale prostě tím, že začnu jíst v mezích zdravě a omezím některý "špatný" potraviny. Pro začátek jsem si naordinovala jíst víc ryb, čerstvý zeleniny, ovoce, pokud možno úplně vynechat bílé pečivo a nahradit celozrným, jíst v intervalech po cca 3 hodinách, pravidelně a hodně pít a taky pravidelně chodit spát ve stejnou dobu. Poslední požadavek se zdá být asi nejtěžší - jeden den jsem mrtvá v 9, ale musím vydržet a dodělat práci, další pak klidně můžu jít spát v 9, ale jak na potvoru se mi spát nechce a tak vysedávám u internetu do 2 do rána. To se samozřejmě promítne druhý den a tak to jde pořád dokola. Nejprve se budu snažit být v posteli do půlnoci (ano, je půl jedné a stále píšu tady ten příspěvek) a pak se to budu snažit zkracovat až třeba na půl jedenáctou. Budu se snažit tomu i přizpůsobit vstávání. Tento semestr mi to docela vyšlo, protože nemusím vstávat dřív než 8.15 celý týden, ale v rámci určité pravidelnosti se to budu snažit vypilovat, abych byla každý den schopná se normálně probudit v 8 (ano i víkendy!!) a začít tak něco dělat dřív. No a pak je tu fyzická aktivita - v tomhle ohledu jsem taky příšerně líná. Baví mě opravdu jen minimum sportů. Momentálně mám velké chutě si koupit permanentku na hot yogu v Brně. Bohužel to není žádná finanční sranda, tak to musím pořádně promyslet. Nicméně si myslím, že když už se dokopu s tím začít fakt pravidelně, výsledky to mít bude. Zbytečně se nazaobírám nějakým cílem zhubnout X kg za X měsíců - člověk se pak akorát dostane do depresí, začne jíst sladký a je tam, kde byl. Takhle je to cíl volnější, ale za to vychází z mý vlastní vůle a já konečně (!!!) cítím, že je ten správný čas!

No comments:

Post a Comment